Afrika’ya Kaynak

Güney Afrika, Cape Town’da bir lisenin 12. sınıf öğrencilerinin, Wikipedia’ya ücretsiz erişim olanağı sağlanması için cep telefonu operatörlerine mektup yolladığını öğrendim: “Okulumuzun kütüphanesi yok. Öğrencilerin yüzde doksanında cep telefonu var ama fatura ücretleri bizim için çok yüksek. Wikipedia’ya serbest erişim sağlayabilmemiz büyük fark yaratacak. Bunun, biz öğrencileri ve Güney Afrika’nın tüm eğitim sistemini nasıl olumlu yönde etkileyeceğini düşünün. Eğitim sistemimizin desteğe ihtiyacı var ve Wikipedia’ya erişim çok olumlu bir fark yaratacaktır. Teşekkür ederiz.” Üç ay sonra da şirketlerin birinden olumlu bir yanıt almışlar.

Wikipedia kurucusu Jimmy Wales, işlerin bu raddeye geleceğini hiç düşünmüş müydü acaba? Ben düşünmemiştim şahsen. Kurulduğu ilk yıllarda kabusum oldu Wikipedia, çünkü araştırma derslerimde öğrenciler sadece oradaki bilgileri kopyalayıp yapıştırırdı ve bu beni çileden çıkarırdı. Tek kaynak kullanmanın doğru olmadığını anlatana kadar dilimde tüy biterdi ama tabii ki bu, ödevlerden bunalmış öğrencilere çok kolay gelirdi. Ancak Wikipedia da ilk yıllarında doğruluk-güvenilirlik anlamında yerlerde sürünüyordu.

Öte yandan, ulaşabileceği tek bilgi kaynağı olarak Wikipedia’ya ihtiyaç duyacak toplumlar olduğunu da hiç düşünmemiştim.

Kaynak: TED Archive, 13.02.2017

Categories: Eğitim, Güncel, Teknoloji | Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , | 7 Yorum

Yazı dolaşımı

7 thoughts on “Afrika’ya Kaynak

  1. Yine katılıyorum. Yine katılıyorum 🙂 kaynak güvensizliğine, ödevle ilgili düşüncene ve verdiğin bilgiyle ilgili hayretine yine katılıyorum sevgili Özlem 🙂

    Liked by 1 kişi

  2. Gestapo öğretmen istemiyoruz :p :p :p O yasak bu yasak :p

    Liked by 1 kişi

  3. Bu da mı yassah demezler mi adama 😎

    Beğen

Yorum yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

