Doğum Günüm

17 Nisan’ın hem Köy Enstitülerinin hem de Öğrenince Mutluyum’un doğum günü olduğunu biliyordum da, Dünya Hemofili Günü de olduğunu yeni öğrendim. Halikarnas Balıkçısı’nın da yaş günüymüş. Yüz dolardaki resmin sahibi Benjamin Franklin’in ve 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın ise ölüm günü. Bir de Gabriel García Márquez’in…

Aslında tarihe bugün kaydolmuş volkanik patlama faciası dahil ilginç olaylar var. Yıl 1492: Kolomb’un sürekli batıya giderek Hindistan’a ulaşmaya dair çılgın projesinin finansmanına İspanya Kraliyetinden  onay geldi. Böylece tüm geleceği değiştirecek imzalar atıldı. 1961: Castro rejimini yıkmak için Küba’ya ‘Domuzlar Körfezi’ Çıkarması. 1969: Sovyet askeri müdahalesi ile Çekoslavakya Lideri Dubček görevinden uzaklaşmak zorunda kaldı. 1982: Kanada Anayasasının son hali Kraliçe II. Elizabeth tarafından imzalandı.

Hiç de komik olmayan bir şaka gibi ama 17 Nisan Suriye’nin de Fransa yönetiminden kurtuluşunu kutladığı Bağımsızlık Günü.

Geçen sene ilk yaş günümü kutlayışımın ardından bu blogu bitirmeye karar vermiştim. Bir ay hiç yazmadıktan sonra yeniden başladım ve Öğrenince Mutluyum’un 651. yazısını yayınladım şu an. İyi ki bitirmemişim. Öğrenmek ve öğretmek bana her zaman zevk vermiştir ama geçen yıldan bu yana blog üzerinden edindiğim dostluklar da ayrı bir güzel. Varlığınız ve destekleriniz için teşekkür ederim… Saygılarımla…

Doğum günümüz kutlu olsun!

İlk Yazım: 17 Nisan 2015

Reklamlar
Categories: Ülkeler, Coğrafya, Edebiyat, Eğitim, Tarih, Teknoloji | Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 34 Yorum

Yazı dolaşımı

34 thoughts on “Doğum Günüm

  1. Sakın ha bırakayım deme sevgili Özlem. Yoksa etrafa büssürü yeni bilgiyi nasıl aktarıp hava atacağım :)) işin esprisi bir yana okumaktan mutlu olduğum birisin. Hatta bazen yeni bir şey okuduğumda ah bunu Özlem’e söylemeli köşesine ekler belki dediğim bilgilere denk geliyorum, kulağını çınlatıyorum 🙂 İyi ki tanımışım seni. Daha nice yıllara, sevgilerimle 😍

    Liked by 1 kişi

    • Çoook teşekkür ederim Sevgili Sinem! Aşırı mutlu ettin beni. Sizlerden çok şey öğreniyorum zaten ben de. Herkesin yoğunluğuna rağmen arada da olsa fikrini paylaşabilmesi de güç veriyor inan.
      Hepimize mutlu yıllar canım yol arkadaşım… Sen de hep oralarda ol lütfen. Kalemin de tabii ❤

      Liked by 1 kişi

  2. Happy Birthday :))) umarım hiç bırakmazsın yazmayı…

    Liked by 1 kişi

  3. Eyvah eyvah yakayı ele verdik! Kem küm… Yok Hocam, ne içkisi? Biz de içmeyiz zaten deee… ehem… gek gük… sizin hiç içmediğinizi bildiğimiz için alkolsüz kokteyli olduğu gibi size bıraktık efenim. Hah… Oh..
    We are just sapiens zaten değil mi?

    Liked by 2 people

  4. rusyena

    musmutlu nice yaşlar diliyorum…
    bu blog hiç uyumasın lütfen… (çiçek çiçek çiçek)

    Liked by 1 kişi

    • Ah ne mutluluk verici sözler duyuyorum, teşekkür ederim. Günüm aydınlandı. Elimden geleni yapmaya devam edeceğim. Söz. Kız sözü 😀

      Beğen

  5. Zamanında kutlamış olsaydım mutlu yıllar dileyecektim. Fakat kısa süreli de olsa gecikmişliğimin karşılığında “çok” mutlu ve huzurlu nice yıllar olmasını diler, yazıların devamını dilerim (:

    Liked by 1 kişi

    • Hayatta en büyük geç kalmışlığımız bu kadar olur umarım.
      Çok teşekkür ederim efenim. Sizin gibi sağlam kafalı blog dostlarımla çok keyifli gidiyor zaten. Geçen sene bir üzülmüştüm öyle kimse gerçekten bir şey okumuyor ki diye. Şimdi takılmıyorum, gerçek okuyanları fark ettiğim için onlarla mutlu oluyorum. Ama zor olmuyor mu? Oluyor. Zor olmayan şey de pek güzel olmuyor galiba 🙂

      Liked by 1 kişi

      • Aynı şeyden ben de şikayetçiyim aslında ama adı “Öğrenince Mutluyum” olan bir bloğu da okumadan takip etmek veya beğenmek daha enteresan bir saçmalık olurdu sanırım (:

        Moral bozmak kesinlikle yok! Bu sıralar çok bakamadım WordPress’e ama baktığımda katiyen bu sayfayı esgeçemem.

        İnsanlar kahve hatrına düşüp, öğretene köle olma kısmını biraz esgeçiyor olabilir. Öğrenmek de öğretmek de zor işlerdir ve aynen dediğin gibi zor olmazsa güzel olmaz, zorla güzellik olmadığı gibi (:

        İçime ata kaçmış bugün sanırım atasözleri kusuyorum (: Tam gaz devam öğrendikçe mutlu olup, öğreterek mutlu etmeye.

        Tekrar ekstra huzurlu yıllar dilerim (:

        Liked by 1 kişi

        • İçine kaçan ataya da teşekkür ederim yahu. İyi geldi. Sağolasın. Ben bu gazla zaten bir aylık Öğrenince Mutluyum çıkartırım şimdi 😀 Ayrıca senden öğrendiklerim de az buz değil. Ona da teşekkür ederim yeri gelmişken.

          Liked by 1 kişi

  6. Keyifle okuyorum, öğreniyorum… Sakın bırakayım deme! Doğum Günün Kutlu olsun! Bir pasta yeriz mutlaka… Sahi nerelerdesin sen, tamam ben de yoktum, ama döndüm buradayım yine.

    Teşekkür ederim, sevgiler, nia

    Liked by 1 kişi

Yorum yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

%d blogcu bunu beğendi: