Lesbian

Denizlerin değerli komutanı Barbaros Hayreddin Paşanın Midilli’de doğduğunu öğrendim. Doğal olarak kardeşi Oruç Reis de bu adada doğmuş. Bunu bilmiyordum. Merkezi Midilli olduğu için bizim öyle isimlendirdiğimiz, ama aslında Yunanca adı ‘Lesbos’ olan bu adayı biz hep şair Sappho ile özdeşleştirmişizdir oysa. Kendisi Lesbos’da doğduğu için ‘Lesbian’ yani Lesboslu olarak anılmaktadır. Sappho’nun öyküsünü bunca insanın bilmesi güzel tabii ama keşke biz bu adayı Kaptan-ı Deryamızın memleketi olarak da öğrenebilseymişiz. Sonuçta Avrupalının Akdeniz’i titreten bir Osmanlı paşasını değil Sappho’yu ön plana çıkarması normal de bizim tarihimizi daha iyi bilmemiz gerekiyor. Geçmişimizi bilelim de, sonra yine “savaşma seviş” diyebiliriz. Bob Marley şarkısında geçtiği gibi yani: “Tarihini bilirsen nereden geldiğini bilirsin. Böylece ‘kim olduğumu sanıyorum ben’ diye bana sorman gerekmez”

 

Categories: Dil, Eğitim, Kültür, Müzik, Seyahat, Tarih | Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , , | 2 Yorum

Yazı dolaşımı

2 thoughts on “Lesbian

  1. rusyena

    o halde tarihimizi bize yanlış ve eksik anlatan tarihçiler utansın, diyelim… 🙂 ya da tarihi doğru anlattılar da biz mi öğrenmedik, de diyebiliriz… :))

    Liked by 1 kişi

    • Valla onu sürekli diyorum zaten 🙂 Ama bilinç düzeyimizin biraz daha artmasını ve bilgiye erişimin bu kadar kolaylaşmış olmasını iyi işler için de kullanalım artık da diyoum. Bu blogun başlama sebebi de zaten elimden geleni yapmaya çalışmak. Öğrendiğim her şeyi birilerine daha öğretmeye çabalamak.
      Hoşgeldiniz bloguma 🙂

      Liked by 1 kişi

Yorum yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

