Çünkü O Madonna

Madonnacım hakkında soruşturma açıldığını öğrendim. Trump taraftarları şarkıcıyı terörist ilan etmiş bile. Şaşırmadım. Madonna şaşırmış ama. Birkaç gün önce Washington DC’de düzenlenen Kadınlar Yürüyüşü adlı protesto gösterisinde yaptığı konuşmada sarf ettiği sözlerinin tamamının değerlendirilmediğini, sadece bir kısmının ele alınarak yanlış karara varıldığını düşünüyor. Aslında tamamen bir sevgi devriminden bahsettiğinin altını çiziyor. Bunun üzerine konuşmasını dinledim tabii. Tam olarak şöyle diyor kendisi: “Bu seçimi kazanan ‘iyi’olmadı. Ama eninde sonunda kazanan ‘iyi’ olacak….. Kızgınım. Kaç kere düşündüm Beyaz Sarayı havaya uçurmayı. Ama biliyorum ki bu hiçbir şeyi değiştirmez.” Ardından Auden’in bir şiirinden alıntı yapıyor: “‘Birbirimizi seveceğiz ya da öleceğiz.’ Ben sevmeyi seçiyorum.” Ve ahali Madonna’nın sözlerini tekrarlıyor: “Sevmeyi seçiyoruz!” Yani öfke yerine ümit beslemeye başlamayı seçtiklerini haykırıyorlar. Ama tabii anlamak istemeyen kafalar bu gibi konularda diretiyor. Trump taraftarları almış ele düşmüş yola, “Obama hakkında böyle bir yorum yapılsaydı çok büyük gürültü kopardı” diye. Kopar mıydı bilmiyorum. Madonna’nın ‘bir metafor’ olarak değerlendirdiği bu sözlerle ilk dalga geçen kişi Obama olurdu gibi geliyor bana da. Ama küfür konusu, ne yalan söyleyeyim bana da pek hoş gelmedi. Dobra dobra “fuck you” diyor Madonna. Hoş, bu sözcüklerin artık pek de yadırganmadığı bir ülke gibi görünüyor ABD. Yine de, karşı olduğunu ifade etmenin daha dolaylı yollarını tercih ediyorum ben. Ama tabii burada çılgın bir şarkıcıdan bahsediyoruz, benden değil. Vakti zamanında kilisenin aforoz attiği bir fenomense kendisi küfür de eder. Çünkü o bir kürk mantolu Madonna…

Categories: Güncel, Müzik, İnanç | Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , , | Yorum bırakın

Yazı dolaşımı

Yorum yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

