Komşusuna Göz Koyan…

Sabin kadınlarının öyküsünü öğrendim. Yıllar yıllar önce, Romulus ve Remus Roma’yı kurduktan ve Remus öldükten ve de Romulus tek hakim olduktan bir süre sonra ciddi bir sorun baş göstermiş: Popülasyonda kadın kıtlığı! Bu sıkıntının soylarının kısa sürede sonlanmasına sebep olacağını fark eden Romalılar da ne yapsın, komşu kabile kadınlarına göz koymuş. Sabin kadınlarını oyuna getirip kaçırmış, kendi kadınları yapmışlar. Çok kanlar dökülmüş ve fakat yine efsaneye göre Sabin kadınları, Sabinli babalarının ve kardeşlerinin Romalı kocacıklarını öldürmelerini engellemiş ve bir süre sonra iki topluluk memnun-mesut hep birlikte yaşar olmuşlaaaar…

Efendim, bu hikaye mi daha ilginç yoksa İtalya’nın sanat başkenti Floransa’nın bu kaçırma, alıkoyma ve tecavüz öyküsünü resmeden tablo ve heykellerle süslü olması mı pek bilemedim. Suçun ödüllendirilmesi olarak bakmamam lazım tabii olaya. Sanat bu sanat!

Categories: Kültür, Sanat, Seyahat, Tarih | Etiketler: , , , , , , , , , , , , | 3 Yorum

Yazı dolaşımı

3 thoughts on “Komşusuna Göz Koyan…

  1. insanalameti

    “Komşusuna Göz Koyan…” başlığını görünce, sonucun olumsuz olacağını düşünerek okudum yazını. Ancak görüyorum ki hayırlara vesile olmuş 🙂 Bunu bizim ülkemizdeki tarih anlayışıyla anlatmış olsalardı bir arada sorunsuz yaşamaları mümkün olamazdı. Sanatın farkı bu olsa gerek…

    Liked by 1 kişi

  2. insanalameti

    Estağfurullah… İçerik çok hoşuma gitti ve yorum yazmak istedim. Güzel karşılama için de ben teşekkür ederim. Hoş bulduk…

    Liked by 1 kişi

Yorum yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

