Kartalköy

Köy Enstitülerinin kapatılmasında önemli bir etkenin, ikiyüz civarı köyün ağası, Brukan aşireti reisi ve Van Milletvekili olan Kinyas Kartal olduğunu öğrendim. Kartal, 1900’de Erivan’da doğmuş, Harp Okulunu bitirmiş. Kendisi, kapanma olayından yıllar sonra “Ben kapattırdım Köy Enstitülerini” demiş ve şu lafları söylemiş: “Köy Enstitüleri kesinlikle komünist uygulama değildi. Köy Enstitüleri, bizim devlet üzerindeki gücümüzü kaldırmaya yönelikti. Bunu içimize sindiremedik. Benim Van yöresinde 258 köyüm var. Bunlar devletten çok bana bağlıdırlar. Ben ne dersem onu yaparlar. Ama köylere öğretmenler gidince benim gücümden başka güçler olduğunu öğrendiler. DP ile pazarlığa girdik, kapattık.

Röportaj: Turkishnews.com

Brukan Aşireti Tarihi: Adırlı

Köy Enstitüleri Neden Kapatıldı? Serenti

Categories: Eğitim, Tarih | Etiketler: , , , , | 1 Yorum

Yazı dolaşımı

One thought on “Kartalköy

  1. Geri bildirim: Kinyas | Öğrenince Mutluyum

Yorum yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

